السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
لاحظت إن الكثير في الموقع يجهل هذي السيارة، وهي بشهادة العديد من المجلات المختصة تعد أكثر سيارة سوبر سبورت ثباتا وتطورا على وجه الأرض، وهي Nissan GT-R، وهنا صور للسيارة من خلال تجربة موقع Edmunds الشهير:










المواصفات:
وزن السيارة 1740 كجم
محرك VR38DETT بحجم 3.8 لتر V6
473 حصانا عند 6400 دورة في الدقيقة
434 رطل-قدم مابين 3200 و 5200 دورة في الدقيقة
سقف المحرك 7000 دورة في الدقيقة
الجير من نوع DSG المتطور بـ6 نسب أمامية
انطلاقها من صفر إلى 60 ميل (96 كم تقريبا) في 3.3 ثوان
قطع مسافة ربع ميل (400متر) في 11.6 ثانية على سرعة 120.9 ميل في الساعة (194.5 كم)
تعليقاتهم حول الانطلاقة:
Using launch control, the GT-R's launch procedure is virtually mindless and should prove perfectly consistent. However, it's likely hard on the drivetrain. Without launch control, the GT-R is still blazing fast and will likely never damage itself.
باستعمال ضابط الانطلاق، انطلاق GT-R واقعيا لا يتصور وتثبت بمثالية تماسكها. على العموم، هو قاسٍ على المحور (الدفريشنات). بدون ضابط الانطلاق، تظل GT-R سريعة بشكل ملتهب ولن تقوم بإضرار نفسها.
تعليقاتهم حول التحكم والثبات:
Slalom: The GT-R is very easy to drive quickly here, providing plenty of feedback and offering a large margin between the limit of grip and the limit of control. It's likely the easiest car we've ever driven to this speed in the slalom.
الانعطاف المتعرج: من السهل قيادة GT-R بسرعة هنا، معطية الكثير من المعلومات وموفرة حجما كبيرا بين حدود التماسك وحدود التحكم. ربما هي أسهل سيارة قمنا بقيادتها على هذه السرعة في التعرجات على الإطلاق.
تعلقياتهم حول الكبح:
Our single-stop testing isn't a comprehensive evaluation of a brake system this capable. Still, at 104 feet from 60 mph, the GT-R's numbers are impressive. Its pedal feel is intuitive and consistent. It inspires confidence.
تجربتنا الوحيدة للوقوف ليست مقياسا دقيقا لنظام كبح بهذه القدرة. يظل أن 104 قدم من 60 ميلا في الساعة (96كم) للـGT-R رقما مبهرا. دعاسها يشعرك بالتماسك والحدس. إنها تلهم الثقة.
وهنا فيديو للتجربة:
__________________________________________________ _______________
ترجمة للتجربة: (3-3-2008م)
The Numbers the World Has Been Waiting for
By Josh Jacquot, Senior Road Test Editor
الأرقام التي لطالما انتظرها العالم
بقلم: جوش جايكوب، محرر تجارب سيارات
We know you want the numbers and we're not going to waste your time. Neither is Nissan. Its 2009 GT-R hits 60 mph in 3.3 seconds, quicker than the last Dodge Viper, Corvette Z06 and Porsche 911 Turbo we tested. Keep your foot pinned, and after another tap on the upshift paddle it will clear the quarter-mile in 11.6 seconds at more than 120 mph.
نحن نعلم أنك تريد الأرقام ونحن لن نقوم بتضييع وقتك. فوق ذلك هي Nissan. سيارتها الـGT-R 2009 تصل إلى 60 ميلا في الساعة في 3.3 ثوان، أسرع من الـDodge Viper الأخيرة، Corvette Z06، و Porsche 911 Turbo التي جربناها. ابقِ قدمك داعسة، وبعد دغلة ثانية إلى التبديل الأعلى للمبدل ستصفي الربع ميل في 11.6 ثانية عند أعلى من 120 ميلا في الساعة (193.1 كم/ساعة).
We know this because we've just returned from Japan where we tested a privately owned Nissan GT-R on an airstrip outside Tokyo. The car we tested was a Japanese-spec example with 1,500 break-in kilometers on its odometer. It's owned by Japanese journalist Jun Nishikawa and packs the same hardware the U.S. car will get: a 3.8-liter twin-turbo V6 that generates at least 473 horsepower and 434 pound-feet of torque. It had the same six-speed dual-clutch automated manual gearbox and the same adjustable dampers which, by now, you've"]http://www.edmunds.com/il/nissan/skyline/index.html"]you've read plenty about[/url].
نحن نعلم هذا لأننا رجعنا لتونا من اليابان حيث جربنا Nissan GT-R خاصة على مدرج طائرات في طوكيو. السيارة التي جربناها كانت عينة بالمواصفات اليابانية مع 1500 كم في عداد الكيلومتر. هي مملوكة من قبل صحفي ياباني اسمه جن نيشيكاوا وتحمل نفس الآليات التي ستحملها النسخة الأمريكية: محرك 3.8 لترات بشاحن توربو ثنائي و6 اسطوانات على شكل V والذي ينتج على الأقل 473 حصانا و 434 رطل-قدم من العزم. كانت تحمل نفس الغيارات السداسية مع الكلتش الثنائي للصندوق الغيارات الأوتو-عادي و نفس المعاونات أو المحور والتي ، الآن، قد قرأت الكثير عنها.
What you likely haven't heard about is this: launch control. Despite its bold 3.5-second 0-60-mph claim, Nissan has been keeping this little bit of technological wizardry a secret. Test a GT-R in the homeland, however, and the need for confidentiality is quickly overwhelmed by the need for speed.
الذي من المتوقع أنك لم تسمع عنه هو هذا: ضابط الانطلاق. على الرغم من زعمهم بأنها تنطلق من صفر إلى 60 ميلا في الساعة الجريء، كانت Nissan تخبئ هذا السحر التقني البسيط سرًّا. جربت GT-R في أرضها الأم، ومع ذلك، موضع الثقة والخصوصية للسيارة تربك بسرعة كلما استعدت الحاجة للسرعة.
Controlling the Launch
ضبط الانطلاق
Activating the Nissan GT-R's launch control is a matter of configuring its transmission, dynamics control and damping adjustments properly. The transmission and damping switches must both be set to the R mode and the VDC must be switched off completely by holding the VDC-R button down for a few seconds. Then it's just a matter of pinning the brake with your left foot and wooding the throttle with your right, not unlike the technique used to produce a tire-shredding burnout in that '85 Camaro you drove in high school.
تفعيل خاصية ضابط الانطلاق في Nissan GT-R هي مسألة التعرف على مبدل السرعات، ضبط الانسيابية وتعديل المعاونات بشكل مناسب. محولا مبدل الغيارات والمعاونات يجب عليهما أن يكونان على وضعية R و VDC "ضابط حركة المركبة" يتم إغلاقه تماما من خلال الضغط على محول VDC-R إلى الأسفل لثوان. تكون حينها المسألة مسألة الضغط على المكابح بقدمك اليسرى والبنزين باليمنى، ليست كما التقنية الغير مرغوبة والتي استعملت لتمزيق الإطارات في مكانها في تلك الـCamaro موديل 85 التي قدتها في مدرسة الـHigh School.
The result, however, is quite different. The computer holds the engine at 4,500 rpm and waits for you to lift your left foot off the brake pedal. When you do the GT-R produces the most crushing acceleration of virtually any production car in the world. Our test was conducted on a fairly low-grip surface that produced lots of rear wheelspin before the GT-R's sophisticated all-wheel-drive system engaged the front wheels and it thundered down the track. Its 3.3-second 0-60-mph run and 11.6 at 120.9 mph performance make the GT-R the quickest car we've ever tested.
النتيجة، كيفما كانت، مختلفة تماما. يقوم الكمبيوتر بضبط دوران المحرك عند 4500 دورة في الدقيقة بانظارك كي تسحب قدمك من دواسة المكابح. عندما تقوم بذلك تنتج GT-R الانطلاقة الأكثر سحقا لأي سيارة تجارية فعلية في العالم. تجربتنا كانت في أرضية ذات تماسك ضعيف والتي نتج عنها الكثير من الانزلاق للإطارات الخلفية قبل أن يقوم نظام الدفع الرباعي المعقد والمتطور للـGT-R بإشغال العجلات الأمامية وأرعدت المضمار. أداؤها من صفر إلى 60 ميل في 3.3 ثوان و الربع ميل في 11.6 ثواني عند 120.9 ميلا/ساعة (194.5 كم/ساعة) يجعل الـGT-R أسرع سيارة جربناها على الإطلاق.
It's even quicker than the Porsche 911 Turbo Tiptronic, but not by much. The German hits 60 mph in 3.4 seconds and blasts through the quarter-mile in 11.6 at 118.5 mph. Due to their lack of all-wheel drive, the Dodge Viper and Corvette Z06 are held back by traction limitations. Despite its 600-hp V10, the last Viper coupe we tested reached 60 mph in 3.7 seconds and finished the quarter-mile 11.8 at 125.3 mph. The Corvette Z06 isn't even close. Once impressive, its 4.1-second 0-60-mph run and 12-second quarter-mile at 121.8 mph are now well off the pace, which is why Chevy is creating the supercharged Corvette ZR1.
إنها كذلك أسرع من Porsche 911 Turbo Tiptronic، ولكن ليس بكثير. تقوم الألمانية بإتيان زمن 3.4 ثوان من صفر إلى 60 ميل/ساعة وتهب عبر الربع ميل في 11.6 ثانية عند سرعة 118.5 ميل/ساعة (190.7 كم/ساعة). الـCorvette Z06 ليست حتى قريبة. كان مبهرا ذات مرة، تسارعها في 4.1 ثوان من صفر إلى 60 ميل/ساعة وقطعها الربع ميل في 12 ثانية عند 121.8 ميل/ساعة (196 كم/ساعة) أصبح الآن كخطوة متأنية، وهذا ما دفع Chevy لإنتاج Corvette ZR1.
In an effort to preserve its drivetrain and relations with the owner, we only activated the launch control twice, but with a few more attempts to calm the violent wheelspin, the numbers would likely have been even better.
بناءً على محاولتنا للمحافظة على آليات وعلاقة المالك، قمنا فقط بتفعيل ضابط الانطلاق مرتين، ولكن بمحاولات قليلة إضافية لتهدئة الانزلاق العنيف، من المرجح أن تكون الأرقام أفضل على الرغم من ذلك.
Leave the launch control off and the tranny in R mode, and the car is still sick quick. Sixty mph arrives in 4.0 seconds and the quarter-mile disappears in 12.3 seconds at 120.6 mph. All our testing was completed using manual shifting.
دع ضابط الانطلاق مغلقا ومبدل الغيارات على وضعية R، وستظل السيارة سريعة جدا. تأتي الـ60 ميلا/ساعة في 4 ثوان والربع ميل يختفي في 12.3 ثواني عند 120.6 ميل/ساعة (194 كم/ساعة). كل تجاربنا تمت باستعمال التبديل العادي.
World-Class Braking
كبح بامتياز عالمي
It requires 15-inch rotors, six-piston Brembo calipers and sticky Bridgestone Potenza RE070R rubber to bring a 3,836-pound GT-R to rest from 60 mph in only 104 feet. That's only 1 foot longer than the Porsche 911 Turbo equipped with the $8,800 ceramic composite brake package. It's also the same stopping distance as the last Dodge Viper we tested and 2 feet shorter than the Corvette Z06.
تطلب صحون مكابح بحجم 15 إنشا، مكابح سداسية المكابس من Brembo ومطاط Bridgestone Potenza RE070R لضع الـGT-R ذات وزن 3836 رطلا للسكون من 60 ميل/ساعة في 104 قدم فقط. وذلك أطول بقدم واحدة فقط على Porsche 911 Turbo المزودة حزمة مكابح توليفة السيراميك بسعر 8800$ دولاراً. وهي أيضا مثل مسافة توقف الـDodge Viper السابقة التي جربناها وأقصر بقدمين عن Corvette Z06.
Experience tells us that the Nissan GT-R's conventional iron rotors aren't going to endure abuse as well as the 911 Turbo's ceramic brakes, but in a one-stop scenario like this, we have no reason to doubt them. With a solid, effective and intuitive pedal, braking confidence is high. Plus, we're guessing future versions of the GT-R will get brakes as advanced as the Porsche's.
الخبرة تنبئنا أن صحون مكابح Nissan GT-R الحديدية العرفية لن تصمد في الاستعمال مثل المكابح السيراميكية للـ911 Turbo، ولكن في سيناريو وقوف كهذا، لا نملك أي سبب للتشكيك في ذلك. مع دواسة صلبة وفعالة ونزاعة للحد، ثقة الكبح عالية. إضافة إلى ذلك، نحن نتوقع نسخ مستقبلية من GT-R بنفس تطور مكابح Porsche.
Predictable, Accessible Handling
تحكم قابل للتوقع
Our makeshift test facility at the AMI Airport near Tokyo didn't allow room for lateral acceleration testing on a skid pad. However, we did set up our standard slalom for comparison. Again, we were somewhat thwarted by the less-than-ideal surface, which had unavoidable painted lines crossing the course.
مهارتنا على تجربتنا المؤقتة في مطار AMI قرب طوكيو لم تسمح لنا بعمل مساحة لتجربة التسارع الجانبي بالتزحلق. كيفما كان، قمنا بعمل المتزلج المتعرج "Slalom" القياسي للمقارنة. مجددا، كنا نوعا ما مخيبي الآمال للأرضية الأقل من مثالية، والتي تضم خطوطا لايمكن تفاديها تخرق الطريق.
This served as an opportunity to witness the GT-R's striking at-the-limit composure. Blasting across the bumpy painted lines between cones, you get the sense that this is truly a special car. Its chassis remains composed and it goes exactly where it's pointed despite the ugly surface. There's none of the puckering that comes with driving a Vette or Viper this fast through a slalom. Nor is there the sense that the rear-mounted engine of a 911 Turbo is eventually going to find its way to the front.
هذا خدم كفرصة للشهادة لرباطة جأش GT-R في الحدود القصوى. تحس بأن هذه السيارة حقا شيء خاص من خلال هبوبها في تخطي الخطوط الوعرة بين المخروطات البرتقالية. يظل شاصيها هادئاً ومتزنا وهي تذهب تماما إلى حيثما أشير لها بغض النظر عن الأرضية المشوهة. ليست هنالك الرجة التي تأتي من خلال قيادة Vette "كورفيت" أو Viper على هذه السرعة. ولاتجد ذلك حتى في محرك 911 Turbo الخلفي والذي في النهاية سيجد طريقه نحو المقدمة.
The Nissan GT-R is versatile, with plenty of control latitude, and the difference between the limit of grip and the limit of control is huge. It's probably the most easily controlled car we've slid sideways between the cones. More importantly, its abilities are far more accessible for the average driver than those of its competition.
Nissan GT-R المتعددة الجوانب، مع العديد من حرية التحكم، والفرق بين حدود التماسك وحدود التحكم ضخم. هي ربما أسهل سيارة تحكما قمنا بتمريرها حول المخروطات. والأكثر أهمية، قدراتها أقرب بكثير للسائق الاعتيادي من منافساتها البعيدة عن هذا المجال.
At 72.9 mph, it's quicker here than the Z06 and 911 Turbo but can't quite match the huge-tired Viper (74.2 mph). Still, it will be interesting to see how these numbers compare when all three cars are tested at the same place and time.
على سرعة 72.9 ميل/ساعة (117.3 كم/ساعة)، أسرع هنا من Z06 و 911 Turbo ولكن لا يمكنها أن تماثل الفايبر ذات الإطارات الضخمة (74.2 ميل/ساعة = 119.4 كم/ساعة). يظل أنه سيكون مشوقا لرؤية كيف هذه الأرقام تقارن عندا تكون السيارات الثالثة تحت التجربة في نفس المكان والزمان.
The Best Part
الجزء الأفضل
Perhaps more impressive than the Nissan GT-R's brain-cell-punishing acceleration or its stellar handling is its price. At just under $70,000 it's within reach of the upper middle-class enthusiast who insists on spending disproportionate amounts of his income on a car.
ربما أن الأكثر إبهارا من انطلاقة Nissan GT-R التي تقسو على خلايا العقل أو تحكمها الفلكي هو سعرها. بسعر أقل من 70,000$ دولار هي بمتناول الفئة المتوسطة العليا من المهووسين الذين يصرون على إنفاق قدر غير مناسب من عوائده المالية على سيارة.
Plus, it will take an average driver and hurtle them into a realm of speed they couldn't buy with a 911 Turbo. It's world-class fast and relatively cheap. And that's a hard combination to beat.
إضافة إلى ذلك، هي تحتاج إلى سائق اعتيادي لتدفع بهم بسرعة إلى عالم السرعة الذي لا يمكنهم شراؤه مع 911 Turbo. سرعتها الامتيازية عالميا ورخصها قياسا على ذلك، وهذا تجميع يصعب هزيمته.
http://www.edmunds.com/insideline/do...cleId=124017#9
تفاصيل وأرقام التجربة:
http://www.edmunds.com/insideline/do.../pageId=133809
المصدر:
http://www.edmunds.com/insideline/do/Drives/FullTests/articleId=124017#3
____________________________________________
وقام برنامج Top Gear الشهير والأول في العالم بإعطاء لقب أفضل سيارة سوبر سبورت لعام 2007 لنيسان GT-R وعقبوا بقولهم:
'The GT-R is monstrously good. It locks on like a missile. Seriously, this thing hooks up and accelerates like a Bugatti Veyron. Its body control is breathtaking, too - you just know that this car has been meticulously engineered down to the last tiny grommet. I seriously doubt that there is a car on the planet that can corner faster or more aggressively than this.' Jason Barlow
GT-R جيدة بشكل وحشي. تغلق مثل صاروخ. بجدية، هذا الشي يخطف ويتسارع كأنه بوجاتي فيرون. تحكم جسمها يخطف الأنفاس، أيضا أنت تعلم أن هذه السيارة تم هندستها بشكل دقيق جدا إلى أصغر تفصيل. أنا بجد أشك أن هنالك سيارة على الكوكب قادرة على الانعطاف بسرعة أو أن تكون أكثر إقداما من هذه. جايسون بارلو
المصدر: (صفحة 12)
http://www.topgear.com/content/timetoburn/sections/galleries/other/awards07/12/
مع العلم أن GT-R هي حاليا خامس أسرع سيارة في العالم في الحلبات بزمن قدره 7:38 دقيقة في حلبة نوربورجرينج الألمانية الأصعب في العالم، وكانت هناك مسطحات مائية مما يعني أن إمكانية جلب زمن أفضل من هذا ممكن تماما، وهنا ترتيب السيارات الرسمية:
7:27.82 Pagani Zonda F Clubsport
بقوة 650 حصان ووزن 1230 كجم
7:28 Porsche Carrera GT
بقوة 612 حصان ووزن 1380 كجم
7:32 Porsche 997 GT2 2008
بقوة 530 حصان ووزن 1440 كجم
7:34 Koenigsegg CCR
بقوة 806 حصان ووزن 1140 كجم
7:38.54 Nissan GT-R
بقوة 473 حصان ووزن 1740 كجم (لاحظوا الوزن والقوة وفوق هذا التفوق الكبير)
7:40 Mercedes-Benz SLR McLaren
بقوة 626 حصان ووزن 1768 كجم
7:40 Bugatti Veyron 16/4
بقوة 1001 حصان ووزن 1888 كجم
7:42 Porsche 997 GT3
بقوة 415 حصان ووزن 1440 كجم
7:42 Ford GT
بقوة 550 حصان ووزن 1521 كجم
7:42.9Chevrolet Corvette C6 Z06
بقوة 505 حصان ووزن 1450 كجم
7:43Lamborghini Murcielago
بقوة 580 حصان ووزن 1650 كجم
وهنا فيديو رسمي من نيسان كإثبات:
وهنا فيديو آخر لها في الحلبة خلال التجربة:
وآخر جبته عشان بس تشوفون النار اللي تخرج من الجزوزات!! بعدين نيران حقيقية خارجة
من المكينة مش باك فاير شكلي!!
_________________
وهنا اجتهاد لترجمة المعلومات الرسمية حولها ولكن بعض المصطلحات العلمية قد لا ألم بها:
(from Nissan Press Release) Nissan Motor Co., Ltd., today announced the launch of the Nissan GT-R, a new multi-dimensional performance machine that lives up to the concept of "an ultimate supercar for anyone, anywhere, at anytime". The Nissan GT-R features a newly developed Premium Midship package, including the world's first independent transaxle 4WD developed independently by Nissan. The Nissan GT-R will be available in Japan mainly through Nissan High Performance Centers nationwide from December 6th.
(نقلا عن جريدة نيسان) أعلنت شركة نيسان موتور كوربوريشن المحدودة اليوم عن إطلاق نيسان GT-R، الآلة المتعددة الأبعاد والتي تحيي المثل القائل "السيارة الخارقة الأقصى لكل فرد، لكل مكان، لكل زمان". نيسان GT-R تتميز بمجموعة ضابط مرشح (أي المقصود أنها ليست الأعلى وإنما الأدنى) الاستثنائية، تضم نظام الدفع الرباعي بالـtransaxle المستقل الأول في العالم المطور بشكل استقلالي من نيسان. ستكون نيسان GT-R متوفرة في اليابان في الأغلب في مراكز نيسان للأداء العالي المنتشرة إقليميا في اليابان في 6 ديسمبر.
NISSAN GT-R
The Nissan GT-R was developed with a new understanding and appreciation of the Earth's natural forces - gravity, inertial force and aerodynamics - and translates those forces into a completely new design, maximizing tire grip and airflow.
تم تطوير نيسان GT-R مع فهم جديد و وتقدير لقوى الأرض الطبيعية - الجاذبية، القوى الداخلية وعلم حركة الهواء - وترجمة هذه القوى إلى تصميم جديد تماما، يزيد إلى حد بعيد تماسك الإطار وانسيابية الهواء.
Basic vehicle dynamics and integration with the driver have also been examined, resulting in new componentry and creating a Human-Machine Interface (HMI) never seen before in the marketplace. All of these theories have been integrated to balance "speed and efficiency," "high-output with environmental consideration" and "high performance and safety."
القوى المحركة للمركبة (الديناميكية) والدمج مع السائق تم اختبارهما، معطية مقومات جديدة وتخلق شراكة الآلة-الإنسان (HMI) لم تُشاهد قط في ساحة السوق. كل هذه النظريات تم توحيدها لموازنة "السرعة والكفاءة"، "النتاج العالي للقوة مع الاعتبار البيئي" و "الأداء العالي والسلامة".
Taking these factors into account, Nissan created the all-new Nissan GT-R, which offers advanced high performance for secure and enjoyable driving by minimizing the effects of climatic, road condition or driving technique limitations. The Nissan GT-R offers ultimate performance for virtually every driving situation - whether it be the Nurburgring circuit, to snow, rain or urban areas - all manageable by the GT-R driver through advanced technology and driving dynamics.
آخذة هذه العناصر إلى رصيدها، صنعت نيسان سيارة Nissan GT-R الجديدة كليا، والتي تقدم الأداء العالي المتقدم من أجل الأمان والقيادة الممتعة من خلال تصغير آثار الذروة القيادية، حالة الطريق أو مهارات القيادة المحدودة. نيسان GT-R تقدم أقصى أداء فعليًّا لأي وضعية قيادة - سواء كان ذلك في حلبة نوربورجرينج، إلى الثلوج، المطر أو المناطق الحضرية (أي المدينة) - كلها قابلة للضبط عن طريق سائق GT-R من خلال التقنية المتقدمة والقوى المحركة (الديناميكية) للقيادة.
The Nissan GT-R's unique characteristics are instilled not just in the vehicle's design, but also through a specialized production process. Carbon fiber, aluminum and steel components are assembled with a special high-precision process, which includes a series of vibration tests. Engines and transmissions are assembled by a single craftsman in a "clean room" environment and upon completion, every GT-R undergoes a battery of comprehensive tests to ensure the proper operation of all vehicle components.
شخصية نيسان GT-R المتفردة لا تبث إلى الروح من خلال تصميم السيارة فقط، بل أيضا من خلال عملية التصنيع المتخصصة. الألياف الكربونية، الألمنيوم والفولاذ عناصر جُمعت مع عملية الإحكام العالي، والتي تضم سلسلة لاختبارات الارتجاج. المحركات ومبدلات السرعة تُجمع عن طريق رجل حرفيّ واحد في غرفة ذات بيئة نظيفة إلى الانتهاء، كل GT-R تخضع لحشد من الاختبارات الشاملة للتأكد من سلامة عمل كل عناصر المركبة.
To properly support the all-new GT-R, Nissan has established special Nissan High Performance Centers, where all certified advisors and technicians have received extensive training. Total support for the GT-R owner is offered for the first three years of ownership, including measurement and adjustment of the engine, transmission and wheel alignment after the first 1000 km, and again every 12 months, free of charge.
لكي يتم دعم نيسان GT-R الجديدة كليا بالشكل المطلوب، قامت نيسان بإنشاء مراكز نيسان للأداء العالي الخاصة، حيث تلقى كل الاستشاريين والتقنيين الموثوقين تدريبات واسعة وشاملة. الدعم الشامل لمالك GT-R يقدم للثلاث السنوات الأولى من الامتلاك، تضم قياس وضبط المحرك، ناقل السرعات وميزانية الإطارات بعد 1000 كم، ومجددا كل 12 شهرا، وذلك مجاناً دون تكاليف.
Packaging and Driveline Suited for a Supercar
الرزم والتجهيزات للسيارة الخارقة
The all-new Nissan GT-R uses a Premium Midship package, an all-new, more advanced version Front Midship (FM) package utilized on other Nissan vehicles. This new package enables the use of the world's first application of an independent transaxle 4WD system. The transaxle's layout places the dual-clutch transmission, transfer case and final drive at the rear of the vehicle (instead of the usual front location), which enables vehicle weight to be evenly distributed throughout the car. This gives the Nissan GT-R a superb front-to-rear weight balance, while enhancing leg and foot space and allowing for an optimal pedal layout.
نيسان GT-R الجديدة كليا تحمل رزمة الضابط المرشح (يعني سيارة رقم2 أو 3 كون جاية سبيشل وايفو) استثنائية. هذه الرزمة الجديد تمكن من استخدام الاستعمال الأول في العالم لنظتم الدفع الرباعي بالـtransaxle المستقل. تصميم الـtransaxle يركن ناقل الحركة بالـclutch الثنائي, ناقلا العلبة والقيادة النهائية إلى وراء السيارة (بدلا من الموقع الأمامي المعتاد)، والذي يمكن وزن المركبة ليكون قسم بعدل على عامة المركبة. هذا يعطي نيسان GT-R توازن الأمام مع الخلف الممتاز, بينما يتم تعزيز مساحة الأرجل والأقدام والسماح تصميم الدواسات الأمثل.
Under the hood, the Nissan GT-R features an all-new 3.8-litre twin turbo V6 "VR38" engine, featuring plasma-sprayed bores and a special twin-turbo exhaust manifold system. A secondary air management system enables the newly designed powerplant to provide approximately 40kg/m of torque during ordinary low-rev driving, which gives an optimum air-fuel ratio for around-town efficiency and helps the Nissan GT-R meet ultra-low emission vehicle (U-LEV) standards in Japan.
تحت الغطاء, نيسان GT-R تحتوي المحرك الجديد كليا 3.8 لترات بـ6 اسطوانات وشاحني توربو "VR38", متميزا بالحواف المرشوشة بالبلازما (كربون شبيه بقوة الألماس) ونسخة عادم التوربو الثنائي الخاصة. ويمكن نظام ثانوي منظم للهواء المحرك ذو التصميم الجديد من تقديم عزم 40كجم/متر تقريبا خلال القيادة العادية على الدورات المنخفضة، والذي يعطي معدل مثالي للهواء والبنزين من أجل الكفاءة حول المدينة ويساعد نيسان GT-R من أن تقابل مقياس المركبة ذات أقصى معدل منخفض للتلوث (U-LEV) في اليابان.
The Nissan GT-R's new engine produces 480PS (353kW) at 6400rpm and maximum torque of 60kgm (588Nm) from 3200 to 5200rpm. Putting the power to the ground is an all-new GR6-type dual clutch transmission, with paddle shifting and a Borg Warner six-plate dual clutch for direct control.
محرك نيسان GT-R ينتج 480 حصانا (353 كيلو واط) عند 6400 دورة في الدقيقة وعزم أقصى يقدر بـ60 كجم-متر (588 نيوتن-متر) من 3200 إلى 5200 د.ق. يضع القوة على الأرض مبدل الغيارات الجديد كليا GR6، مع دواسة تغيير و Borg Warner صحن بحجم 6 وClutch ثنائي من أجل السيطرة المباشرة.
Suspension duties are handled through a special Bilstein DampTronic*1 system, which utilizes all pertinent vehicle information to provide appropriate damping forces for all situations and helps maintain a high level of control for straight-line driving, cornering, and braking.
مهمات التعليق عملت عن طريق نظام Bilstein DampTronic1 الخاص، والذي يستغل جميع معلومات المركبة المرتبطة ليعطي تخفيف قوى الارتجاجات المناسبة لكل الوضعيات ويساعد على المحافظة على مستوى تحكم عالي للخطوط المستقيمة، المنعطفات، والكبح.
Braking is essential for a daily-driven supercar and the GT-R features large Brembo full-floating drilled rotors, low steel high stiffness brake pads and Brembo mono block six-piston front and four-piston rear calipers, which in combination minimize fade and provide stable braking. Run-flat tires, exclusively designed for use on the Nissan GT-R, balance high grip and all-weather capabilities and a comfortable ride in all driving situations. The tires are designed to maintain structure for 80km of travel at 80 km/h, while still providing an acceptable level of performance.
الكبح شيء جوهري لسيارة خارقة يومية الاستعمال والـGT-R تتميز بمكابح Brembo المخرمة وذات الاستقلالية الكاملة، فولاذ خفيف وحشو مكابح قاسي ومكبح Brembo أحادي الكتلة بحجم 6 للمكبس الأمامي و سمك 4 للخلفي، والتي بالمجموع تقلل الذبول وتطي كبحاً ثابتا. إطارات منبسطة، صممت خصيصا للاستعمال في نيسان GT-R، توازن التماسك العالي وقدرة لكل الطقوس و قيادة مريحة لكل الظروف. الإطارات صممت للمحافظة على البنية لـ80 كم من الترحال على سرعة 80 كم/ساعة، كما تظل أيضا تعطي مستوى أداء مقبول.
High-Performance Safety and Environmental Technologies
سلامة الأداء العالي والتقنيات البيئية
The Nissan GT-R offers a long list of safety and environmental features, including, for enhanced visibility inside and out of the vehicle, high-mounted LED stoplamps, bright LED rear combination taillights, "super wide beam" headlights, heated door mirrors and flat-blade wipers.
توفر نيسان GT-R قائمة طويلة من مميزات السلامة والبيئة، بالإضافة - من أجل تعزيز الرؤية في داخل وخارج السيارة - مصابيح LED عالية الثبات، مزيج من أنوار LED الخلفية الساطعة، "العرض الخارق للإنارة العادية" للمصابيح الأمامية، نوافذ جانبية مسخنة ومساحات ذات شفرة منبسطة.
Standard safety equipment includes a pop-up engine hood system for enhanced pedestrian safety, driver and front passenger SRS Air Bag System, ELR front seat belts with tension reducer, front seat belts with load limiter, and three-point ELR rear seat belts. Driver and front passenger SRS Side Air Bag System and SRS Curtain Air Bag System are offered as options.
أدوات السلامة القياسية تضم صوت فرقعة لفتح غطاء المحرك لسلامة السير، نظام أكياس هوائية للسائق والراكب الأمامي، أحزمة ELR للمقاعد الأمامية مع مخفف الشد، أحزمة أمامية مع محدد التحميل، وأحزمة خلفية ثلاثية النقاط للمقاعد الخلفية. نظام أكياس هوائية جانبية للسائق والراكب الأمامي والأكياس الستائرية متوفرة كخيارات.
Environmental technologies include extensive work to create an U-LEV certification in Japan for the 3.8-liter twin turbo engine and reduced levels of volatile organic compound for materials used in the car.
تضم التقنيات البيئية عملا شاملا لخلق شهادة النظافة الأقصى في اليابان لمحرك الـ3.8 لتر بشاحني التوربو والتقليل من المركبات العضوية المتطايرة للخامات المستخدمة في السيارة.
Functional Design - High Performance Aerodynamics and Style
تصميم عملي - شكل والانسيابية للأداء العالي
The Nissan GT-R's styling follows the function over form theory. Every styling aspect, from the overall design to the smallest details, is created to maximize the vehicle's driving experience - as well as suggesting GT-R's "supercar" level of performance. Utilizing advanced aerodynamics, the Nissan GT-R's aggressive styling evokes the lines of a well-trained athlete, combining strong character lines with smooth and solid areas.
شكل نيسان GT-R يتبع نظرية العملية فوق الهيئة. كل جانب شكلي - من التصميم العام إلى أصغر التفاصيل - صنعت لتزيد تجربة قيادة المركبة إلى أقصاها، جنباً إلى جنب مع مستوى السيارة الخارقة GT-R المقترح. مستغلة الانسيابية المتقدمة، شكل نيسان GT-R العدواني تستدعي إلى الأذهان خطوط الرياضي المتقن التدريب، جامعة خطوط قوة الشخصية مع النعومة والمناطق الصلبة.
The all-new GT-R's body is created with a combination of steel, carbon fiber and aluminum, providing a unique combination of stiffness and lightness. The Nissan GT-R features a low coefficient of drag of 0.27, with high front and rear downforce, which provides the GT-R with enhanced grip in all weather situations, while also enhancing fuel efficiency.
صنع هيكل نيسان GT-R بخليط من الفولاذ، الألياف الكربونية والألمنيوم، لتعطي خليطا استثنائيا من الصلابة والخفة. تتميز نيسان GT-R بدرجة سحب 0.27، مع ضغط سفلي عالي للأمام والخلف، والذي يقدم GT-R مع تماسك معزز لكل الظروف الطقسية، وأيضا كفاءة البنزين المعززة.
The front fenders express power and stability, while the "aero-blades" on the fenders' leading edges provide optimum airflow around the tires and along the body. The scoop in the fenders' trailing edges assists in providing front downforce and optimization of side airflow. The aggressive front end, with a large hood budge and single air intake, provides a sophisticated style as well as undisturbed airflow for power and cooling. New "super wide beam" headlights feature three additional sub-reflectors (compared to conventional lights) to give a wider spread to the illumination area.
الرفراف الأمامي يقدم القوة والثبات، بينما "الشفرات الهوائية" على الحواف الأمامية للرفارف تعطي الدرجة القصوى لانسيابية الهواء حول الإطارات كما مع الجسم. الفتحات على حواف الرفارف المتدلية تعين على تقديم ضغط سفلي في الأمام مع تنظيم الانسياب الجانبي للهواء. كما أن الشكل لا يزعج انسياب الهواء من أجل القوة والتبريد. أنوار أمامية مع "عرض خارق للنور العادي" تحوي على ثلاثة عاكسات ثانوية (مقارنة بالضوء المتعارف عليه) ليعطي تقسيما أعرض للأماكن المعتمة.
The Nissan GT-R's large, four-passenger cabin features a sloping "aero blade canopy" roofline and curved C-pillar "sword edge," which expresses the distinctive GT-R identity, as well as facilitating air flow around the rear of the vehicle. The GT-R's hallmark four-ring taillights, efficient rear spoiler and large, integrated ?120 exhaust tips, provides the signature rear view of the GT-R, as well as optimizing airflow along the top and under the vehicle.
مقصورة نيسان GT-R الكبيرة لأربعة ركاب تمتاز بسقف "شفرة الهواء المظلة" المائلة و عماد مائل على شكل C "حافة السيف"، والتي تعبر عن هوية GT-R المميزة، كما أيضا تسهل انسياب الهواء حول خلف المركبة. دمغة نيسان GT-R الخواتم الأربعة للمصابيح الخلفية، الجناح الخلفي الفعال والكبير، العوادم الموحدة، تعطي ختم الخلفية الخاصة بـGT-R، كما تقوم بتنظيم الهواء من فوق ومن تحت المركبة معا.
The high level of advanced technology is evident even in the Nissan GT-R's paint - which utilizes a "double clear coat" and "anti-chipping" process. The Nissan GT-R features Ultimate Silver as a special new color, which is painstakingly hand-polished by craftsman.
المستوى العالي للتقنية المتقدمة واضح حتى في صبغة نيسان GT-R - والتي تسخر "طبقتين صافيتين مزدوجتين" و عملية "واقي الشظايا". نيسان GT-R تحوي على الفضي الأقصى كلون جديد خاص، والذي لمع واجتهد فيه عن طريق حرفي يدويًّا.
An Interior Suitable for Daily Driving or Supercar Duties
داخلية مناسبة للقيادة اليومية أو مهمات السيارة الخارقة
Key to the Nissan GT-R's usability as a both daily driver and a high-performance supercar is its interior, which is designed to balance functionality, a sense of ease, and comfort.
مفتاح نيسان GT-R للاستخدام اليومي وكسيارة خارقة الأداء يكمن في داخلها، والتي صممت لتوازن بين العملية، الإحساس باليسر، والراحة.
Sculpted performance bucket seats give the driver and passenger a comfortable driving experience, and soft pads are utilized on the dash in front of the passenger and doors to give an extra level of comfort and safety.
مقاعد الأداء المنحوتة تعطي السائق والراكب تجربة قيادة مريحة، والحشوات الناعمة استخدمت في مقدمة الراكب وعلى الأبواب لتعطي مستوى راحة وسلامة مضاعفة.
The instrument panel surrounds the driver, with all meters and multi-function meter at a uniform height to minimize the driver's head movement when traveling at high speeds. A large center-mounted tachometer, with gear display on its upper right, as well as the easy-to-read graphics of the display, gives the driver instant detailed information, essential for the performance nature of the GT-R.
لوحة الأدوات تحيط بالسائق، مع كل الأمتار والأمتار المتعددة الاستعمال على علوٍّ منتظم للتقليل من حركة رأس السائق خلال الترحال على سرعات عالية. الشاشة المثبتة في المنتصف، مع عرض للجير على أعلى يمينها، كما تعطي عرض رسومات سهلة القراءة، لتجلب المعلومات المستعجلة للسائق، وهي جوهرية لطبيعة أداء GT-R.
Functional style is also evident in the Nissan GT-R - each meter features a dial plate design that evokes the idea of engaged gears, as well as a three-dimensional metal-like ring, suggesting the multi-dimensional performance of the GT-R. A large, metallic-framed center console features the ergonomically designed shift lever and a red "engine start" button.
الشكل العملي هو أيضا واضح على نيسان GT-R - كل تصميم عداد توحي بالإعدادات المشغولة، كما هي أيضا الخواتم الثلاثية الأبعاد الشبيهة بالمعدن، توحي بالأبعاد المتعددة لأداء GT-R. إطار معدني كبير للكونسول الأمامي يحتوي على رافعة المبدل المصمم لذلك مع زر "بدأ المحرك" الأحمر.
Adjustability is central to the daily-driver nature of the Nissan GT-R, with a special "set-up switch" located in the center of the instrument panel. This switch enables the driver to adjust transmission shifts, shock absorbers and the Vehicle Dynamic Control (VDC-R) in three settings - Normal, Comfort or R, the high-performance setting designed for the Nissan GT-R "supercar" application.
الضبط هي طبيعة محورية لسائق نيسان GT-R اليومي، مع "محول الضبط" الخاص الموضوع في منتصف لوحة الأدوات. هذا المحول يمكن السائق من تضبيط تبديلات الغيارات، ممتص الصدمات وتحكم حركة المركبة (VDC-R) في ثلاثة أنماط - عادي، مريح أو R (النمط العالي الأداء المصمم لنيسان GT-R لاستعمال السيارة الخارقة).
A high-speed, high-capacity CARWINGS (Japan market) navigation system, with a powerful 30GB hard disk drive, features an easy-to-use touch pad, as well as traditional navigation switches. The screen interface features not only the navigation system, but also an enriched entertainment system with a Music Box hard drive, DVD and CD player, and Bluetooth® *2 audio function.
نظام ملاحة CARWINGS ذو السرعة والقدرة العالية (للسوق الياباني)، مع ذاكرة قوية بـ30 جيجابايت، تحوي على جهاز سهل الاستخدام باللمس، كما مع محولات الملاحة التقليدية. سطح الشاشة لا تحوي فقط على نظام الملاحة، وإنما أيضا نظام تسلية خصب مع ذاكرة صندوق موسيقى - DVD و مشغل CD - وظيفة بلوتوث سمعية.
For special use in the GT-R application, the multi-function meter also includes mechanical and driving information for safe high performance driving, including acceleration opening, brake pedal pressure, and steering angle. It also includes an "optimal gearshift map," to emphasize economical vehicle operation.
للاستخدام الخاص في GT-R، يضم العداد المتعدد الوظائف أيضا معلومات ميكانيكية وقيادية من أجل قيادة عالية الأداء آمنة، تحوي فتح التسارع، ضعط الدواسة، و زاوية توجيه العجلة. تحوي أيضا على "خارطة التبديل الشاملة"، لتؤكد تأدية المركبة الاقتصادية.
A specially designed BOSE sound system includes two forward-facing woofers in the rear center armrest area combined with traditional door speakers. All speakers are mounted in rigid aluminum die cast panels, which combined with the design of the system itself, provide sound quality suitable for a supercar.
نظام BOSE المصمم خصيصا يحوي على سماعات ووفر ثنائية موجهة للأمام موجودة في منطقة وسط مساند اليد الخلفية مع سماعات أبواب تقليدية. كل السماعات ثبت على قوالب ألمنيوم صلبة، والتي جمعت مع التصميم الخاص بالنظام نفسه، لتعطي جودة صوت ملائمة لسيارة خارقة.
______________________________
إضافة: 3-3-2008
تجربة Fifth Gear:
تجربة MotorTrend:
الجزء الأول:
الجزء الثاني:
............................
أتمنى أن أكون قد وفقت في توصيل المعلومات، وملحوظة مهمة جدا، الموضوع هذا 100% من اجتهادي الخاص وليس نقلا، طبعا مثلما تعودتوا مني التفصيل والشمولية في التقارير السابقة *__^، تحياتي لكم، والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
أخوكم
(المحارب)
لاحظت إن الكثير في الموقع يجهل هذي السيارة، وهي بشهادة العديد من المجلات المختصة تعد أكثر سيارة سوبر سبورت ثباتا وتطورا على وجه الأرض، وهي Nissan GT-R، وهنا صور للسيارة من خلال تجربة موقع Edmunds الشهير:










المواصفات:
وزن السيارة 1740 كجم
محرك VR38DETT بحجم 3.8 لتر V6
473 حصانا عند 6400 دورة في الدقيقة
434 رطل-قدم مابين 3200 و 5200 دورة في الدقيقة
سقف المحرك 7000 دورة في الدقيقة
الجير من نوع DSG المتطور بـ6 نسب أمامية
انطلاقها من صفر إلى 60 ميل (96 كم تقريبا) في 3.3 ثوان
قطع مسافة ربع ميل (400متر) في 11.6 ثانية على سرعة 120.9 ميل في الساعة (194.5 كم)
تعليقاتهم حول الانطلاقة:
Using launch control, the GT-R's launch procedure is virtually mindless and should prove perfectly consistent. However, it's likely hard on the drivetrain. Without launch control, the GT-R is still blazing fast and will likely never damage itself.
باستعمال ضابط الانطلاق، انطلاق GT-R واقعيا لا يتصور وتثبت بمثالية تماسكها. على العموم، هو قاسٍ على المحور (الدفريشنات). بدون ضابط الانطلاق، تظل GT-R سريعة بشكل ملتهب ولن تقوم بإضرار نفسها.
تعليقاتهم حول التحكم والثبات:
Slalom: The GT-R is very easy to drive quickly here, providing plenty of feedback and offering a large margin between the limit of grip and the limit of control. It's likely the easiest car we've ever driven to this speed in the slalom.
الانعطاف المتعرج: من السهل قيادة GT-R بسرعة هنا، معطية الكثير من المعلومات وموفرة حجما كبيرا بين حدود التماسك وحدود التحكم. ربما هي أسهل سيارة قمنا بقيادتها على هذه السرعة في التعرجات على الإطلاق.
تعلقياتهم حول الكبح:
Our single-stop testing isn't a comprehensive evaluation of a brake system this capable. Still, at 104 feet from 60 mph, the GT-R's numbers are impressive. Its pedal feel is intuitive and consistent. It inspires confidence.
تجربتنا الوحيدة للوقوف ليست مقياسا دقيقا لنظام كبح بهذه القدرة. يظل أن 104 قدم من 60 ميلا في الساعة (96كم) للـGT-R رقما مبهرا. دعاسها يشعرك بالتماسك والحدس. إنها تلهم الثقة.
وهنا فيديو للتجربة:
__________________________________________________ _______________
ترجمة للتجربة: (3-3-2008م)
The Numbers the World Has Been Waiting for
By Josh Jacquot, Senior Road Test Editor
الأرقام التي لطالما انتظرها العالم
بقلم: جوش جايكوب، محرر تجارب سيارات
We know you want the numbers and we're not going to waste your time. Neither is Nissan. Its 2009 GT-R hits 60 mph in 3.3 seconds, quicker than the last Dodge Viper, Corvette Z06 and Porsche 911 Turbo we tested. Keep your foot pinned, and after another tap on the upshift paddle it will clear the quarter-mile in 11.6 seconds at more than 120 mph.
نحن نعلم أنك تريد الأرقام ونحن لن نقوم بتضييع وقتك. فوق ذلك هي Nissan. سيارتها الـGT-R 2009 تصل إلى 60 ميلا في الساعة في 3.3 ثوان، أسرع من الـDodge Viper الأخيرة، Corvette Z06، و Porsche 911 Turbo التي جربناها. ابقِ قدمك داعسة، وبعد دغلة ثانية إلى التبديل الأعلى للمبدل ستصفي الربع ميل في 11.6 ثانية عند أعلى من 120 ميلا في الساعة (193.1 كم/ساعة).
We know this because we've just returned from Japan where we tested a privately owned Nissan GT-R on an airstrip outside Tokyo. The car we tested was a Japanese-spec example with 1,500 break-in kilometers on its odometer. It's owned by Japanese journalist Jun Nishikawa and packs the same hardware the U.S. car will get: a 3.8-liter twin-turbo V6 that generates at least 473 horsepower and 434 pound-feet of torque. It had the same six-speed dual-clutch automated manual gearbox and the same adjustable dampers which, by now, you've"]http://www.edmunds.com/il/nissan/skyline/index.html"]you've read plenty about[/url].
نحن نعلم هذا لأننا رجعنا لتونا من اليابان حيث جربنا Nissan GT-R خاصة على مدرج طائرات في طوكيو. السيارة التي جربناها كانت عينة بالمواصفات اليابانية مع 1500 كم في عداد الكيلومتر. هي مملوكة من قبل صحفي ياباني اسمه جن نيشيكاوا وتحمل نفس الآليات التي ستحملها النسخة الأمريكية: محرك 3.8 لترات بشاحن توربو ثنائي و6 اسطوانات على شكل V والذي ينتج على الأقل 473 حصانا و 434 رطل-قدم من العزم. كانت تحمل نفس الغيارات السداسية مع الكلتش الثنائي للصندوق الغيارات الأوتو-عادي و نفس المعاونات أو المحور والتي ، الآن، قد قرأت الكثير عنها.
What you likely haven't heard about is this: launch control. Despite its bold 3.5-second 0-60-mph claim, Nissan has been keeping this little bit of technological wizardry a secret. Test a GT-R in the homeland, however, and the need for confidentiality is quickly overwhelmed by the need for speed.
الذي من المتوقع أنك لم تسمع عنه هو هذا: ضابط الانطلاق. على الرغم من زعمهم بأنها تنطلق من صفر إلى 60 ميلا في الساعة الجريء، كانت Nissan تخبئ هذا السحر التقني البسيط سرًّا. جربت GT-R في أرضها الأم، ومع ذلك، موضع الثقة والخصوصية للسيارة تربك بسرعة كلما استعدت الحاجة للسرعة.
Controlling the Launch
ضبط الانطلاق
Activating the Nissan GT-R's launch control is a matter of configuring its transmission, dynamics control and damping adjustments properly. The transmission and damping switches must both be set to the R mode and the VDC must be switched off completely by holding the VDC-R button down for a few seconds. Then it's just a matter of pinning the brake with your left foot and wooding the throttle with your right, not unlike the technique used to produce a tire-shredding burnout in that '85 Camaro you drove in high school.
تفعيل خاصية ضابط الانطلاق في Nissan GT-R هي مسألة التعرف على مبدل السرعات، ضبط الانسيابية وتعديل المعاونات بشكل مناسب. محولا مبدل الغيارات والمعاونات يجب عليهما أن يكونان على وضعية R و VDC "ضابط حركة المركبة" يتم إغلاقه تماما من خلال الضغط على محول VDC-R إلى الأسفل لثوان. تكون حينها المسألة مسألة الضغط على المكابح بقدمك اليسرى والبنزين باليمنى، ليست كما التقنية الغير مرغوبة والتي استعملت لتمزيق الإطارات في مكانها في تلك الـCamaro موديل 85 التي قدتها في مدرسة الـHigh School.
The result, however, is quite different. The computer holds the engine at 4,500 rpm and waits for you to lift your left foot off the brake pedal. When you do the GT-R produces the most crushing acceleration of virtually any production car in the world. Our test was conducted on a fairly low-grip surface that produced lots of rear wheelspin before the GT-R's sophisticated all-wheel-drive system engaged the front wheels and it thundered down the track. Its 3.3-second 0-60-mph run and 11.6 at 120.9 mph performance make the GT-R the quickest car we've ever tested.
النتيجة، كيفما كانت، مختلفة تماما. يقوم الكمبيوتر بضبط دوران المحرك عند 4500 دورة في الدقيقة بانظارك كي تسحب قدمك من دواسة المكابح. عندما تقوم بذلك تنتج GT-R الانطلاقة الأكثر سحقا لأي سيارة تجارية فعلية في العالم. تجربتنا كانت في أرضية ذات تماسك ضعيف والتي نتج عنها الكثير من الانزلاق للإطارات الخلفية قبل أن يقوم نظام الدفع الرباعي المعقد والمتطور للـGT-R بإشغال العجلات الأمامية وأرعدت المضمار. أداؤها من صفر إلى 60 ميل في 3.3 ثوان و الربع ميل في 11.6 ثواني عند 120.9 ميلا/ساعة (194.5 كم/ساعة) يجعل الـGT-R أسرع سيارة جربناها على الإطلاق.
It's even quicker than the Porsche 911 Turbo Tiptronic, but not by much. The German hits 60 mph in 3.4 seconds and blasts through the quarter-mile in 11.6 at 118.5 mph. Due to their lack of all-wheel drive, the Dodge Viper and Corvette Z06 are held back by traction limitations. Despite its 600-hp V10, the last Viper coupe we tested reached 60 mph in 3.7 seconds and finished the quarter-mile 11.8 at 125.3 mph. The Corvette Z06 isn't even close. Once impressive, its 4.1-second 0-60-mph run and 12-second quarter-mile at 121.8 mph are now well off the pace, which is why Chevy is creating the supercharged Corvette ZR1.
إنها كذلك أسرع من Porsche 911 Turbo Tiptronic، ولكن ليس بكثير. تقوم الألمانية بإتيان زمن 3.4 ثوان من صفر إلى 60 ميل/ساعة وتهب عبر الربع ميل في 11.6 ثانية عند سرعة 118.5 ميل/ساعة (190.7 كم/ساعة). الـCorvette Z06 ليست حتى قريبة. كان مبهرا ذات مرة، تسارعها في 4.1 ثوان من صفر إلى 60 ميل/ساعة وقطعها الربع ميل في 12 ثانية عند 121.8 ميل/ساعة (196 كم/ساعة) أصبح الآن كخطوة متأنية، وهذا ما دفع Chevy لإنتاج Corvette ZR1.
In an effort to preserve its drivetrain and relations with the owner, we only activated the launch control twice, but with a few more attempts to calm the violent wheelspin, the numbers would likely have been even better.
بناءً على محاولتنا للمحافظة على آليات وعلاقة المالك، قمنا فقط بتفعيل ضابط الانطلاق مرتين، ولكن بمحاولات قليلة إضافية لتهدئة الانزلاق العنيف، من المرجح أن تكون الأرقام أفضل على الرغم من ذلك.
Leave the launch control off and the tranny in R mode, and the car is still sick quick. Sixty mph arrives in 4.0 seconds and the quarter-mile disappears in 12.3 seconds at 120.6 mph. All our testing was completed using manual shifting.
دع ضابط الانطلاق مغلقا ومبدل الغيارات على وضعية R، وستظل السيارة سريعة جدا. تأتي الـ60 ميلا/ساعة في 4 ثوان والربع ميل يختفي في 12.3 ثواني عند 120.6 ميل/ساعة (194 كم/ساعة). كل تجاربنا تمت باستعمال التبديل العادي.
World-Class Braking
كبح بامتياز عالمي
It requires 15-inch rotors, six-piston Brembo calipers and sticky Bridgestone Potenza RE070R rubber to bring a 3,836-pound GT-R to rest from 60 mph in only 104 feet. That's only 1 foot longer than the Porsche 911 Turbo equipped with the $8,800 ceramic composite brake package. It's also the same stopping distance as the last Dodge Viper we tested and 2 feet shorter than the Corvette Z06.
تطلب صحون مكابح بحجم 15 إنشا، مكابح سداسية المكابس من Brembo ومطاط Bridgestone Potenza RE070R لضع الـGT-R ذات وزن 3836 رطلا للسكون من 60 ميل/ساعة في 104 قدم فقط. وذلك أطول بقدم واحدة فقط على Porsche 911 Turbo المزودة حزمة مكابح توليفة السيراميك بسعر 8800$ دولاراً. وهي أيضا مثل مسافة توقف الـDodge Viper السابقة التي جربناها وأقصر بقدمين عن Corvette Z06.
Experience tells us that the Nissan GT-R's conventional iron rotors aren't going to endure abuse as well as the 911 Turbo's ceramic brakes, but in a one-stop scenario like this, we have no reason to doubt them. With a solid, effective and intuitive pedal, braking confidence is high. Plus, we're guessing future versions of the GT-R will get brakes as advanced as the Porsche's.
الخبرة تنبئنا أن صحون مكابح Nissan GT-R الحديدية العرفية لن تصمد في الاستعمال مثل المكابح السيراميكية للـ911 Turbo، ولكن في سيناريو وقوف كهذا، لا نملك أي سبب للتشكيك في ذلك. مع دواسة صلبة وفعالة ونزاعة للحد، ثقة الكبح عالية. إضافة إلى ذلك، نحن نتوقع نسخ مستقبلية من GT-R بنفس تطور مكابح Porsche.
Predictable, Accessible Handling
تحكم قابل للتوقع
Our makeshift test facility at the AMI Airport near Tokyo didn't allow room for lateral acceleration testing on a skid pad. However, we did set up our standard slalom for comparison. Again, we were somewhat thwarted by the less-than-ideal surface, which had unavoidable painted lines crossing the course.
مهارتنا على تجربتنا المؤقتة في مطار AMI قرب طوكيو لم تسمح لنا بعمل مساحة لتجربة التسارع الجانبي بالتزحلق. كيفما كان، قمنا بعمل المتزلج المتعرج "Slalom" القياسي للمقارنة. مجددا، كنا نوعا ما مخيبي الآمال للأرضية الأقل من مثالية، والتي تضم خطوطا لايمكن تفاديها تخرق الطريق.
This served as an opportunity to witness the GT-R's striking at-the-limit composure. Blasting across the bumpy painted lines between cones, you get the sense that this is truly a special car. Its chassis remains composed and it goes exactly where it's pointed despite the ugly surface. There's none of the puckering that comes with driving a Vette or Viper this fast through a slalom. Nor is there the sense that the rear-mounted engine of a 911 Turbo is eventually going to find its way to the front.
هذا خدم كفرصة للشهادة لرباطة جأش GT-R في الحدود القصوى. تحس بأن هذه السيارة حقا شيء خاص من خلال هبوبها في تخطي الخطوط الوعرة بين المخروطات البرتقالية. يظل شاصيها هادئاً ومتزنا وهي تذهب تماما إلى حيثما أشير لها بغض النظر عن الأرضية المشوهة. ليست هنالك الرجة التي تأتي من خلال قيادة Vette "كورفيت" أو Viper على هذه السرعة. ولاتجد ذلك حتى في محرك 911 Turbo الخلفي والذي في النهاية سيجد طريقه نحو المقدمة.
The Nissan GT-R is versatile, with plenty of control latitude, and the difference between the limit of grip and the limit of control is huge. It's probably the most easily controlled car we've slid sideways between the cones. More importantly, its abilities are far more accessible for the average driver than those of its competition.
Nissan GT-R المتعددة الجوانب، مع العديد من حرية التحكم، والفرق بين حدود التماسك وحدود التحكم ضخم. هي ربما أسهل سيارة تحكما قمنا بتمريرها حول المخروطات. والأكثر أهمية، قدراتها أقرب بكثير للسائق الاعتيادي من منافساتها البعيدة عن هذا المجال.
At 72.9 mph, it's quicker here than the Z06 and 911 Turbo but can't quite match the huge-tired Viper (74.2 mph). Still, it will be interesting to see how these numbers compare when all three cars are tested at the same place and time.
على سرعة 72.9 ميل/ساعة (117.3 كم/ساعة)، أسرع هنا من Z06 و 911 Turbo ولكن لا يمكنها أن تماثل الفايبر ذات الإطارات الضخمة (74.2 ميل/ساعة = 119.4 كم/ساعة). يظل أنه سيكون مشوقا لرؤية كيف هذه الأرقام تقارن عندا تكون السيارات الثالثة تحت التجربة في نفس المكان والزمان.
The Best Part
الجزء الأفضل
Perhaps more impressive than the Nissan GT-R's brain-cell-punishing acceleration or its stellar handling is its price. At just under $70,000 it's within reach of the upper middle-class enthusiast who insists on spending disproportionate amounts of his income on a car.
ربما أن الأكثر إبهارا من انطلاقة Nissan GT-R التي تقسو على خلايا العقل أو تحكمها الفلكي هو سعرها. بسعر أقل من 70,000$ دولار هي بمتناول الفئة المتوسطة العليا من المهووسين الذين يصرون على إنفاق قدر غير مناسب من عوائده المالية على سيارة.
Plus, it will take an average driver and hurtle them into a realm of speed they couldn't buy with a 911 Turbo. It's world-class fast and relatively cheap. And that's a hard combination to beat.
إضافة إلى ذلك، هي تحتاج إلى سائق اعتيادي لتدفع بهم بسرعة إلى عالم السرعة الذي لا يمكنهم شراؤه مع 911 Turbo. سرعتها الامتيازية عالميا ورخصها قياسا على ذلك، وهذا تجميع يصعب هزيمته.
http://www.edmunds.com/insideline/do...cleId=124017#9
تفاصيل وأرقام التجربة:
http://www.edmunds.com/insideline/do.../pageId=133809
المصدر:
http://www.edmunds.com/insideline/do/Drives/FullTests/articleId=124017#3
____________________________________________
وقام برنامج Top Gear الشهير والأول في العالم بإعطاء لقب أفضل سيارة سوبر سبورت لعام 2007 لنيسان GT-R وعقبوا بقولهم:
'The GT-R is monstrously good. It locks on like a missile. Seriously, this thing hooks up and accelerates like a Bugatti Veyron. Its body control is breathtaking, too - you just know that this car has been meticulously engineered down to the last tiny grommet. I seriously doubt that there is a car on the planet that can corner faster or more aggressively than this.' Jason Barlow
GT-R جيدة بشكل وحشي. تغلق مثل صاروخ. بجدية، هذا الشي يخطف ويتسارع كأنه بوجاتي فيرون. تحكم جسمها يخطف الأنفاس، أيضا أنت تعلم أن هذه السيارة تم هندستها بشكل دقيق جدا إلى أصغر تفصيل. أنا بجد أشك أن هنالك سيارة على الكوكب قادرة على الانعطاف بسرعة أو أن تكون أكثر إقداما من هذه. جايسون بارلو
المصدر: (صفحة 12)
http://www.topgear.com/content/timetoburn/sections/galleries/other/awards07/12/
مع العلم أن GT-R هي حاليا خامس أسرع سيارة في العالم في الحلبات بزمن قدره 7:38 دقيقة في حلبة نوربورجرينج الألمانية الأصعب في العالم، وكانت هناك مسطحات مائية مما يعني أن إمكانية جلب زمن أفضل من هذا ممكن تماما، وهنا ترتيب السيارات الرسمية:
7:27.82 Pagani Zonda F Clubsport
بقوة 650 حصان ووزن 1230 كجم
7:28 Porsche Carrera GT
بقوة 612 حصان ووزن 1380 كجم
7:32 Porsche 997 GT2 2008
بقوة 530 حصان ووزن 1440 كجم
7:34 Koenigsegg CCR
بقوة 806 حصان ووزن 1140 كجم
7:38.54 Nissan GT-R
بقوة 473 حصان ووزن 1740 كجم (لاحظوا الوزن والقوة وفوق هذا التفوق الكبير)
7:40 Mercedes-Benz SLR McLaren
بقوة 626 حصان ووزن 1768 كجم
7:40 Bugatti Veyron 16/4
بقوة 1001 حصان ووزن 1888 كجم
7:42 Porsche 997 GT3
بقوة 415 حصان ووزن 1440 كجم
7:42 Ford GT
بقوة 550 حصان ووزن 1521 كجم
7:42.9Chevrolet Corvette C6 Z06
بقوة 505 حصان ووزن 1450 كجم
7:43Lamborghini Murcielago
بقوة 580 حصان ووزن 1650 كجم
وهنا فيديو رسمي من نيسان كإثبات:
وهنا فيديو آخر لها في الحلبة خلال التجربة:
وآخر جبته عشان بس تشوفون النار اللي تخرج من الجزوزات!! بعدين نيران حقيقية خارجة
من المكينة مش باك فاير شكلي!!
_________________
وهنا اجتهاد لترجمة المعلومات الرسمية حولها ولكن بعض المصطلحات العلمية قد لا ألم بها:
(from Nissan Press Release) Nissan Motor Co., Ltd., today announced the launch of the Nissan GT-R, a new multi-dimensional performance machine that lives up to the concept of "an ultimate supercar for anyone, anywhere, at anytime". The Nissan GT-R features a newly developed Premium Midship package, including the world's first independent transaxle 4WD developed independently by Nissan. The Nissan GT-R will be available in Japan mainly through Nissan High Performance Centers nationwide from December 6th.
(نقلا عن جريدة نيسان) أعلنت شركة نيسان موتور كوربوريشن المحدودة اليوم عن إطلاق نيسان GT-R، الآلة المتعددة الأبعاد والتي تحيي المثل القائل "السيارة الخارقة الأقصى لكل فرد، لكل مكان، لكل زمان". نيسان GT-R تتميز بمجموعة ضابط مرشح (أي المقصود أنها ليست الأعلى وإنما الأدنى) الاستثنائية، تضم نظام الدفع الرباعي بالـtransaxle المستقل الأول في العالم المطور بشكل استقلالي من نيسان. ستكون نيسان GT-R متوفرة في اليابان في الأغلب في مراكز نيسان للأداء العالي المنتشرة إقليميا في اليابان في 6 ديسمبر.
NISSAN GT-R
The Nissan GT-R was developed with a new understanding and appreciation of the Earth's natural forces - gravity, inertial force and aerodynamics - and translates those forces into a completely new design, maximizing tire grip and airflow.
تم تطوير نيسان GT-R مع فهم جديد و وتقدير لقوى الأرض الطبيعية - الجاذبية، القوى الداخلية وعلم حركة الهواء - وترجمة هذه القوى إلى تصميم جديد تماما، يزيد إلى حد بعيد تماسك الإطار وانسيابية الهواء.
Basic vehicle dynamics and integration with the driver have also been examined, resulting in new componentry and creating a Human-Machine Interface (HMI) never seen before in the marketplace. All of these theories have been integrated to balance "speed and efficiency," "high-output with environmental consideration" and "high performance and safety."
القوى المحركة للمركبة (الديناميكية) والدمج مع السائق تم اختبارهما، معطية مقومات جديدة وتخلق شراكة الآلة-الإنسان (HMI) لم تُشاهد قط في ساحة السوق. كل هذه النظريات تم توحيدها لموازنة "السرعة والكفاءة"، "النتاج العالي للقوة مع الاعتبار البيئي" و "الأداء العالي والسلامة".
Taking these factors into account, Nissan created the all-new Nissan GT-R, which offers advanced high performance for secure and enjoyable driving by minimizing the effects of climatic, road condition or driving technique limitations. The Nissan GT-R offers ultimate performance for virtually every driving situation - whether it be the Nurburgring circuit, to snow, rain or urban areas - all manageable by the GT-R driver through advanced technology and driving dynamics.
آخذة هذه العناصر إلى رصيدها، صنعت نيسان سيارة Nissan GT-R الجديدة كليا، والتي تقدم الأداء العالي المتقدم من أجل الأمان والقيادة الممتعة من خلال تصغير آثار الذروة القيادية، حالة الطريق أو مهارات القيادة المحدودة. نيسان GT-R تقدم أقصى أداء فعليًّا لأي وضعية قيادة - سواء كان ذلك في حلبة نوربورجرينج، إلى الثلوج، المطر أو المناطق الحضرية (أي المدينة) - كلها قابلة للضبط عن طريق سائق GT-R من خلال التقنية المتقدمة والقوى المحركة (الديناميكية) للقيادة.
The Nissan GT-R's unique characteristics are instilled not just in the vehicle's design, but also through a specialized production process. Carbon fiber, aluminum and steel components are assembled with a special high-precision process, which includes a series of vibration tests. Engines and transmissions are assembled by a single craftsman in a "clean room" environment and upon completion, every GT-R undergoes a battery of comprehensive tests to ensure the proper operation of all vehicle components.
شخصية نيسان GT-R المتفردة لا تبث إلى الروح من خلال تصميم السيارة فقط، بل أيضا من خلال عملية التصنيع المتخصصة. الألياف الكربونية، الألمنيوم والفولاذ عناصر جُمعت مع عملية الإحكام العالي، والتي تضم سلسلة لاختبارات الارتجاج. المحركات ومبدلات السرعة تُجمع عن طريق رجل حرفيّ واحد في غرفة ذات بيئة نظيفة إلى الانتهاء، كل GT-R تخضع لحشد من الاختبارات الشاملة للتأكد من سلامة عمل كل عناصر المركبة.
To properly support the all-new GT-R, Nissan has established special Nissan High Performance Centers, where all certified advisors and technicians have received extensive training. Total support for the GT-R owner is offered for the first three years of ownership, including measurement and adjustment of the engine, transmission and wheel alignment after the first 1000 km, and again every 12 months, free of charge.
لكي يتم دعم نيسان GT-R الجديدة كليا بالشكل المطلوب، قامت نيسان بإنشاء مراكز نيسان للأداء العالي الخاصة، حيث تلقى كل الاستشاريين والتقنيين الموثوقين تدريبات واسعة وشاملة. الدعم الشامل لمالك GT-R يقدم للثلاث السنوات الأولى من الامتلاك، تضم قياس وضبط المحرك، ناقل السرعات وميزانية الإطارات بعد 1000 كم، ومجددا كل 12 شهرا، وذلك مجاناً دون تكاليف.
Packaging and Driveline Suited for a Supercar
الرزم والتجهيزات للسيارة الخارقة
The all-new Nissan GT-R uses a Premium Midship package, an all-new, more advanced version Front Midship (FM) package utilized on other Nissan vehicles. This new package enables the use of the world's first application of an independent transaxle 4WD system. The transaxle's layout places the dual-clutch transmission, transfer case and final drive at the rear of the vehicle (instead of the usual front location), which enables vehicle weight to be evenly distributed throughout the car. This gives the Nissan GT-R a superb front-to-rear weight balance, while enhancing leg and foot space and allowing for an optimal pedal layout.
نيسان GT-R الجديدة كليا تحمل رزمة الضابط المرشح (يعني سيارة رقم2 أو 3 كون جاية سبيشل وايفو) استثنائية. هذه الرزمة الجديد تمكن من استخدام الاستعمال الأول في العالم لنظتم الدفع الرباعي بالـtransaxle المستقل. تصميم الـtransaxle يركن ناقل الحركة بالـclutch الثنائي, ناقلا العلبة والقيادة النهائية إلى وراء السيارة (بدلا من الموقع الأمامي المعتاد)، والذي يمكن وزن المركبة ليكون قسم بعدل على عامة المركبة. هذا يعطي نيسان GT-R توازن الأمام مع الخلف الممتاز, بينما يتم تعزيز مساحة الأرجل والأقدام والسماح تصميم الدواسات الأمثل.
Under the hood, the Nissan GT-R features an all-new 3.8-litre twin turbo V6 "VR38" engine, featuring plasma-sprayed bores and a special twin-turbo exhaust manifold system. A secondary air management system enables the newly designed powerplant to provide approximately 40kg/m of torque during ordinary low-rev driving, which gives an optimum air-fuel ratio for around-town efficiency and helps the Nissan GT-R meet ultra-low emission vehicle (U-LEV) standards in Japan.
تحت الغطاء, نيسان GT-R تحتوي المحرك الجديد كليا 3.8 لترات بـ6 اسطوانات وشاحني توربو "VR38", متميزا بالحواف المرشوشة بالبلازما (كربون شبيه بقوة الألماس) ونسخة عادم التوربو الثنائي الخاصة. ويمكن نظام ثانوي منظم للهواء المحرك ذو التصميم الجديد من تقديم عزم 40كجم/متر تقريبا خلال القيادة العادية على الدورات المنخفضة، والذي يعطي معدل مثالي للهواء والبنزين من أجل الكفاءة حول المدينة ويساعد نيسان GT-R من أن تقابل مقياس المركبة ذات أقصى معدل منخفض للتلوث (U-LEV) في اليابان.
The Nissan GT-R's new engine produces 480PS (353kW) at 6400rpm and maximum torque of 60kgm (588Nm) from 3200 to 5200rpm. Putting the power to the ground is an all-new GR6-type dual clutch transmission, with paddle shifting and a Borg Warner six-plate dual clutch for direct control.
محرك نيسان GT-R ينتج 480 حصانا (353 كيلو واط) عند 6400 دورة في الدقيقة وعزم أقصى يقدر بـ60 كجم-متر (588 نيوتن-متر) من 3200 إلى 5200 د.ق. يضع القوة على الأرض مبدل الغيارات الجديد كليا GR6، مع دواسة تغيير و Borg Warner صحن بحجم 6 وClutch ثنائي من أجل السيطرة المباشرة.
Suspension duties are handled through a special Bilstein DampTronic*1 system, which utilizes all pertinent vehicle information to provide appropriate damping forces for all situations and helps maintain a high level of control for straight-line driving, cornering, and braking.
مهمات التعليق عملت عن طريق نظام Bilstein DampTronic1 الخاص، والذي يستغل جميع معلومات المركبة المرتبطة ليعطي تخفيف قوى الارتجاجات المناسبة لكل الوضعيات ويساعد على المحافظة على مستوى تحكم عالي للخطوط المستقيمة، المنعطفات، والكبح.
Braking is essential for a daily-driven supercar and the GT-R features large Brembo full-floating drilled rotors, low steel high stiffness brake pads and Brembo mono block six-piston front and four-piston rear calipers, which in combination minimize fade and provide stable braking. Run-flat tires, exclusively designed for use on the Nissan GT-R, balance high grip and all-weather capabilities and a comfortable ride in all driving situations. The tires are designed to maintain structure for 80km of travel at 80 km/h, while still providing an acceptable level of performance.
الكبح شيء جوهري لسيارة خارقة يومية الاستعمال والـGT-R تتميز بمكابح Brembo المخرمة وذات الاستقلالية الكاملة، فولاذ خفيف وحشو مكابح قاسي ومكبح Brembo أحادي الكتلة بحجم 6 للمكبس الأمامي و سمك 4 للخلفي، والتي بالمجموع تقلل الذبول وتطي كبحاً ثابتا. إطارات منبسطة، صممت خصيصا للاستعمال في نيسان GT-R، توازن التماسك العالي وقدرة لكل الطقوس و قيادة مريحة لكل الظروف. الإطارات صممت للمحافظة على البنية لـ80 كم من الترحال على سرعة 80 كم/ساعة، كما تظل أيضا تعطي مستوى أداء مقبول.
High-Performance Safety and Environmental Technologies
سلامة الأداء العالي والتقنيات البيئية
The Nissan GT-R offers a long list of safety and environmental features, including, for enhanced visibility inside and out of the vehicle, high-mounted LED stoplamps, bright LED rear combination taillights, "super wide beam" headlights, heated door mirrors and flat-blade wipers.
توفر نيسان GT-R قائمة طويلة من مميزات السلامة والبيئة، بالإضافة - من أجل تعزيز الرؤية في داخل وخارج السيارة - مصابيح LED عالية الثبات، مزيج من أنوار LED الخلفية الساطعة، "العرض الخارق للإنارة العادية" للمصابيح الأمامية، نوافذ جانبية مسخنة ومساحات ذات شفرة منبسطة.
Standard safety equipment includes a pop-up engine hood system for enhanced pedestrian safety, driver and front passenger SRS Air Bag System, ELR front seat belts with tension reducer, front seat belts with load limiter, and three-point ELR rear seat belts. Driver and front passenger SRS Side Air Bag System and SRS Curtain Air Bag System are offered as options.
أدوات السلامة القياسية تضم صوت فرقعة لفتح غطاء المحرك لسلامة السير، نظام أكياس هوائية للسائق والراكب الأمامي، أحزمة ELR للمقاعد الأمامية مع مخفف الشد، أحزمة أمامية مع محدد التحميل، وأحزمة خلفية ثلاثية النقاط للمقاعد الخلفية. نظام أكياس هوائية جانبية للسائق والراكب الأمامي والأكياس الستائرية متوفرة كخيارات.
Environmental technologies include extensive work to create an U-LEV certification in Japan for the 3.8-liter twin turbo engine and reduced levels of volatile organic compound for materials used in the car.
تضم التقنيات البيئية عملا شاملا لخلق شهادة النظافة الأقصى في اليابان لمحرك الـ3.8 لتر بشاحني التوربو والتقليل من المركبات العضوية المتطايرة للخامات المستخدمة في السيارة.
Functional Design - High Performance Aerodynamics and Style
تصميم عملي - شكل والانسيابية للأداء العالي
The Nissan GT-R's styling follows the function over form theory. Every styling aspect, from the overall design to the smallest details, is created to maximize the vehicle's driving experience - as well as suggesting GT-R's "supercar" level of performance. Utilizing advanced aerodynamics, the Nissan GT-R's aggressive styling evokes the lines of a well-trained athlete, combining strong character lines with smooth and solid areas.
شكل نيسان GT-R يتبع نظرية العملية فوق الهيئة. كل جانب شكلي - من التصميم العام إلى أصغر التفاصيل - صنعت لتزيد تجربة قيادة المركبة إلى أقصاها، جنباً إلى جنب مع مستوى السيارة الخارقة GT-R المقترح. مستغلة الانسيابية المتقدمة، شكل نيسان GT-R العدواني تستدعي إلى الأذهان خطوط الرياضي المتقن التدريب، جامعة خطوط قوة الشخصية مع النعومة والمناطق الصلبة.
The all-new GT-R's body is created with a combination of steel, carbon fiber and aluminum, providing a unique combination of stiffness and lightness. The Nissan GT-R features a low coefficient of drag of 0.27, with high front and rear downforce, which provides the GT-R with enhanced grip in all weather situations, while also enhancing fuel efficiency.
صنع هيكل نيسان GT-R بخليط من الفولاذ، الألياف الكربونية والألمنيوم، لتعطي خليطا استثنائيا من الصلابة والخفة. تتميز نيسان GT-R بدرجة سحب 0.27، مع ضغط سفلي عالي للأمام والخلف، والذي يقدم GT-R مع تماسك معزز لكل الظروف الطقسية، وأيضا كفاءة البنزين المعززة.
The front fenders express power and stability, while the "aero-blades" on the fenders' leading edges provide optimum airflow around the tires and along the body. The scoop in the fenders' trailing edges assists in providing front downforce and optimization of side airflow. The aggressive front end, with a large hood budge and single air intake, provides a sophisticated style as well as undisturbed airflow for power and cooling. New "super wide beam" headlights feature three additional sub-reflectors (compared to conventional lights) to give a wider spread to the illumination area.
الرفراف الأمامي يقدم القوة والثبات، بينما "الشفرات الهوائية" على الحواف الأمامية للرفارف تعطي الدرجة القصوى لانسيابية الهواء حول الإطارات كما مع الجسم. الفتحات على حواف الرفارف المتدلية تعين على تقديم ضغط سفلي في الأمام مع تنظيم الانسياب الجانبي للهواء. كما أن الشكل لا يزعج انسياب الهواء من أجل القوة والتبريد. أنوار أمامية مع "عرض خارق للنور العادي" تحوي على ثلاثة عاكسات ثانوية (مقارنة بالضوء المتعارف عليه) ليعطي تقسيما أعرض للأماكن المعتمة.
The Nissan GT-R's large, four-passenger cabin features a sloping "aero blade canopy" roofline and curved C-pillar "sword edge," which expresses the distinctive GT-R identity, as well as facilitating air flow around the rear of the vehicle. The GT-R's hallmark four-ring taillights, efficient rear spoiler and large, integrated ?120 exhaust tips, provides the signature rear view of the GT-R, as well as optimizing airflow along the top and under the vehicle.
مقصورة نيسان GT-R الكبيرة لأربعة ركاب تمتاز بسقف "شفرة الهواء المظلة" المائلة و عماد مائل على شكل C "حافة السيف"، والتي تعبر عن هوية GT-R المميزة، كما أيضا تسهل انسياب الهواء حول خلف المركبة. دمغة نيسان GT-R الخواتم الأربعة للمصابيح الخلفية، الجناح الخلفي الفعال والكبير، العوادم الموحدة، تعطي ختم الخلفية الخاصة بـGT-R، كما تقوم بتنظيم الهواء من فوق ومن تحت المركبة معا.
The high level of advanced technology is evident even in the Nissan GT-R's paint - which utilizes a "double clear coat" and "anti-chipping" process. The Nissan GT-R features Ultimate Silver as a special new color, which is painstakingly hand-polished by craftsman.
المستوى العالي للتقنية المتقدمة واضح حتى في صبغة نيسان GT-R - والتي تسخر "طبقتين صافيتين مزدوجتين" و عملية "واقي الشظايا". نيسان GT-R تحوي على الفضي الأقصى كلون جديد خاص، والذي لمع واجتهد فيه عن طريق حرفي يدويًّا.
An Interior Suitable for Daily Driving or Supercar Duties
داخلية مناسبة للقيادة اليومية أو مهمات السيارة الخارقة
Key to the Nissan GT-R's usability as a both daily driver and a high-performance supercar is its interior, which is designed to balance functionality, a sense of ease, and comfort.
مفتاح نيسان GT-R للاستخدام اليومي وكسيارة خارقة الأداء يكمن في داخلها، والتي صممت لتوازن بين العملية، الإحساس باليسر، والراحة.
Sculpted performance bucket seats give the driver and passenger a comfortable driving experience, and soft pads are utilized on the dash in front of the passenger and doors to give an extra level of comfort and safety.
مقاعد الأداء المنحوتة تعطي السائق والراكب تجربة قيادة مريحة، والحشوات الناعمة استخدمت في مقدمة الراكب وعلى الأبواب لتعطي مستوى راحة وسلامة مضاعفة.
The instrument panel surrounds the driver, with all meters and multi-function meter at a uniform height to minimize the driver's head movement when traveling at high speeds. A large center-mounted tachometer, with gear display on its upper right, as well as the easy-to-read graphics of the display, gives the driver instant detailed information, essential for the performance nature of the GT-R.
لوحة الأدوات تحيط بالسائق، مع كل الأمتار والأمتار المتعددة الاستعمال على علوٍّ منتظم للتقليل من حركة رأس السائق خلال الترحال على سرعات عالية. الشاشة المثبتة في المنتصف، مع عرض للجير على أعلى يمينها، كما تعطي عرض رسومات سهلة القراءة، لتجلب المعلومات المستعجلة للسائق، وهي جوهرية لطبيعة أداء GT-R.
Functional style is also evident in the Nissan GT-R - each meter features a dial plate design that evokes the idea of engaged gears, as well as a three-dimensional metal-like ring, suggesting the multi-dimensional performance of the GT-R. A large, metallic-framed center console features the ergonomically designed shift lever and a red "engine start" button.
الشكل العملي هو أيضا واضح على نيسان GT-R - كل تصميم عداد توحي بالإعدادات المشغولة، كما هي أيضا الخواتم الثلاثية الأبعاد الشبيهة بالمعدن، توحي بالأبعاد المتعددة لأداء GT-R. إطار معدني كبير للكونسول الأمامي يحتوي على رافعة المبدل المصمم لذلك مع زر "بدأ المحرك" الأحمر.
Adjustability is central to the daily-driver nature of the Nissan GT-R, with a special "set-up switch" located in the center of the instrument panel. This switch enables the driver to adjust transmission shifts, shock absorbers and the Vehicle Dynamic Control (VDC-R) in three settings - Normal, Comfort or R, the high-performance setting designed for the Nissan GT-R "supercar" application.
الضبط هي طبيعة محورية لسائق نيسان GT-R اليومي، مع "محول الضبط" الخاص الموضوع في منتصف لوحة الأدوات. هذا المحول يمكن السائق من تضبيط تبديلات الغيارات، ممتص الصدمات وتحكم حركة المركبة (VDC-R) في ثلاثة أنماط - عادي، مريح أو R (النمط العالي الأداء المصمم لنيسان GT-R لاستعمال السيارة الخارقة).
A high-speed, high-capacity CARWINGS (Japan market) navigation system, with a powerful 30GB hard disk drive, features an easy-to-use touch pad, as well as traditional navigation switches. The screen interface features not only the navigation system, but also an enriched entertainment system with a Music Box hard drive, DVD and CD player, and Bluetooth® *2 audio function.
نظام ملاحة CARWINGS ذو السرعة والقدرة العالية (للسوق الياباني)، مع ذاكرة قوية بـ30 جيجابايت، تحوي على جهاز سهل الاستخدام باللمس، كما مع محولات الملاحة التقليدية. سطح الشاشة لا تحوي فقط على نظام الملاحة، وإنما أيضا نظام تسلية خصب مع ذاكرة صندوق موسيقى - DVD و مشغل CD - وظيفة بلوتوث سمعية.
For special use in the GT-R application, the multi-function meter also includes mechanical and driving information for safe high performance driving, including acceleration opening, brake pedal pressure, and steering angle. It also includes an "optimal gearshift map," to emphasize economical vehicle operation.
للاستخدام الخاص في GT-R، يضم العداد المتعدد الوظائف أيضا معلومات ميكانيكية وقيادية من أجل قيادة عالية الأداء آمنة، تحوي فتح التسارع، ضعط الدواسة، و زاوية توجيه العجلة. تحوي أيضا على "خارطة التبديل الشاملة"، لتؤكد تأدية المركبة الاقتصادية.
A specially designed BOSE sound system includes two forward-facing woofers in the rear center armrest area combined with traditional door speakers. All speakers are mounted in rigid aluminum die cast panels, which combined with the design of the system itself, provide sound quality suitable for a supercar.
نظام BOSE المصمم خصيصا يحوي على سماعات ووفر ثنائية موجهة للأمام موجودة في منطقة وسط مساند اليد الخلفية مع سماعات أبواب تقليدية. كل السماعات ثبت على قوالب ألمنيوم صلبة، والتي جمعت مع التصميم الخاص بالنظام نفسه، لتعطي جودة صوت ملائمة لسيارة خارقة.
______________________________
إضافة: 3-3-2008
تجربة Fifth Gear:
تجربة MotorTrend:
الجزء الأول:
الجزء الثاني:
............................
أتمنى أن أكون قد وفقت في توصيل المعلومات، وملحوظة مهمة جدا، الموضوع هذا 100% من اجتهادي الخاص وليس نقلا، طبعا مثلما تعودتوا مني التفصيل والشمولية في التقارير السابقة *__^، تحياتي لكم، والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
أخوكم
(المحارب)